Iată versiunea aproape finală a coupeului Toyota
FT-86, după un
teaser dat publicităţii acum o lună. Dacă nu sunteţi prea
surprinşi, acest lucru se datorează faptului că modificările faţă
de
conceptul prezentat la Tokyo 2009 sunt destul de puţine.
Pentru moment, remarcăm designul destul de simplu al
coupe-ului, care beneficiază de multe linii rotunjite şi o
parte frontală care respiră asiatic. Nu putem vorbi de o imagine
prea originală a maşinii, dar primele impresii nu pot fi decât
pozitive relativ la o maşină îndelung aşteptată de către
pasionaţi.
Modelul expus la Geneva 2011 vine cu
modificări impuse de legislaţia europeană în materie de
siguranţă. Prin urmare, capota este mai înaltă, iar
spoilerul, deşi are o formă agresivă, a fost redesenat pentru a
îndeplini standardele Euro NCAP. De remarcat integrarea luminilor
de poziţie LED în extremităţi.
Spatele maşinii pare mai reuşit, inspirând clar
sportivitate prin cele două evacuări generoase, bine
evidenţiate de difuzorul integrat în spoiler, în timp ce eleronul
aminteşte de maşinile de curse, chiar dacă nu e aşa proeminent.
Stopurile orizontale îi dau o notă reuşită maşinii, fiind flancate
de mici fante de aerisire.
Per total, Toyota FT-86 II Concept are o alură suficient
de modernă, dar şi clasică, având un gabarit compact: 4,23
metri lungime, 1,8 metri lăţime şi 1,27 metri înălţime, în timp ce
ampatamentul se cifrează la 2,57 metri (ceea ce a permis crearea
unui interior cu 2+2 locuri).
Deocamdată, specificaţiile tehnice nu au fost date publicităţii,
singurele date clare fiind configuraţia boxer a motorului şi faptul
că tracţiunea este pe puntea spate.